25 Úno

Dominikánský deník Jiřího Ježka: část 2. – přílet

Očima Soni Ježkové

V úterý 19.2.2008 v 10:00 jsme odletěli z Prahy leteckou společností Air France, která nám každý rok zajišťuje bezpečnou přepravu našich zavazadel a hlavně kol! Let do Santo Dominga, hlavního města Dominikánské republiky, s přestupem v Paříži byl pohodlný a 10 hodin cesty nám kupodivu uteklo rychle. Pravděpodobně k tomu přispělo i skvělé francouzské víno, které na palubě servírují automaticky k jídlu a po kterém se nám podařilo na nějakou dobu usnout! Jirka si víno samozřejmě nedal, ale usnul taky.
přílet Po přistání a vyřízení „nezbytných“ formalit jsme si vyzvedli naše červené reprezentační tašky a vaky s koly. Ve zmatku na letišti se nám ovšem ztratil batoh s veškerou sportovní výživou Nutrend. Letištní personál nás ujišťoval, že zavazadlo z letadla vyložili a že se tedy určitě najde. Trochu nás to rozladilo, ale nedalo se nic dělat. U východu na nás už čekal řidič z Dominikánské cyklistické federace a odvezl nás do hotelu. Z auta jsem ještě pro jistotu zavolali do místní pobočky Air France, kde nám slíbili, že se o batoh postarají. Potřebovali jsme totiž mít jistotu, protože bez nezbytných výživových doplňků, by tak těžký závod nemohl Jirka vůbec absolvovat. Během pár hodin nám pak volali, že batoh omylem někdo odnesl, ale naštěstí vrátil.
přílet Ubytovali nás do tříhvězdičkového hotelu (od Evropana by ale dostal stěží hvězdu jednu…) poblíž Olympijského centra, kde sídlí místní cyklistická federace. Jsme tedy kousek od základny všeho dění. Ubytování je mizerné, ale z minulých let jsme během závodu zvyklí i na horší, kdy na vás ze zdi kouká místo sprchy jen roura a štěstí je, když z ní teče aspoň studená voda. Na druhou stranu se může stát, že se hned druhý den ocitneme v luxusním 5 hvězdičkovém hotelu. Kontrastů je totiž Dominikánská republika plná.
přílet Během těch tří dnů před začátkem závodů jsme se stačili zaklimatizovat a získali jsme základní informace o průběhu letošní Vuelty. Pro Jirku každoročně znamenají poslední dny před startem kolotoč tiskových konferencí a různých setkání, protože patří k velkým osobnostem závodu. Přitom všem se ale musí i trénovat. Na dopolední trénink tedy Jirka s Viktorem (trenérem Viktorem Zapletalem – pozn. red.) vyráží v 9h a odpoledne tak okolo čtvrté. Následuje masáž a večeře.
Tři dny tak utekly strašně rychle a už je tu pátek. Odpoledne jedeme s Jirkou na audienci k prezidentovi Dominikánské republiky a pak už čeká večerní prolog závodu…